پرسش های متداول

ما به برخی از سوال‌های متداول شما پاسخ داده‌ایم
سامانه جامع «کسب بوم»، امکانی است برای کارآفرین شدن. اگر به دنبال تقویت مهارت ،ایجاد و توسعه کسب و کار مورد علاقه تون و یا حتی فروش و صادرات محصولات تون هستید روی کمک کسب بوم حساب کنید. اینجا یک چرخه کامل ایده تا فروش طراحی شده است تا بدون دغدغه و نگرانی کار و حرفه خود را شروع کنید و در کنار کسب علم و دانش به یک درآمد پایدار برسید
در صفحه اول سایت کسبوم ، بر روی ثبت‌نام کلیک کرده و در کادر درخواستی، نوع ثبت نام خود را (شخصی / سازمانی) انتخاب و فرم مربوطه را تکمیل کنید. سپس به شماره موبایل وارد شده، کد تاییدی جهت احراز هویت ارسال می‌شود. بعد از وارد کردن کد ، ثبت‌نام اولیه شما انجام می‌شود
برای کامل کردن پروفایل یا همان اطلاعات کاربری خود از طریق سایت کسبوم وارد قسمت پروفایل کاربری شوید. ازطریق منوی سمت راست، وارد قسمت تنظیمات کاربری شوید و سپس از طریق تنظیمات کاربری اطلاعات خود همچون بارگزاری عکس، نام و نام خانوادگی، استان و شهر، روز تولد، جنسیت و هرآنچه که دیگران میخواهند درمورد شما بدانند را می‌توانید اضافه کنید.
ممکن است آنتن دهی تلفن همراه شما ضعیف باشد یا خطا از سمت کسبوم باشد.بهتر است در فواصل زمانی متفاوت جهت دریافت کد تلاش کنید. در غیر اینصورت می‌توانید از طریق تماس با پشتیبانی یا با راهنمای آنلاین، کد را دریافت کنید.
اگر رمز حساب کاربری خود را فراموش کرده اید امکان بازیابی آن تنها از طریق کلیلک کردن فراموشی رمز عبور امکان پذیر است. در صفحه ثبت نام بر روی لینک فراموشی رمز عبور کلیک کنید، سپس شماره موبایلی که قبلا با آن ثبت نام کرده بودید را وارد نمائید تا کد یک بار مصرف برای شما پیامک شود. بعد از ثبت کد یکبار مصرف، رمز عبور جدید برای شما پیامک می شود.
امکان غیر فعالسازی یا حذف حساب کاربری در کسبوم وجود ندارد. تنها امکان ویرایش بعضی از اطلاعات شما وجود دارد.
در قست آموزشگاه کسب و کار، دوره موردنظر را انتخاب و در صفحه جزئیات دوره آموزشی، بر روی دکمه خرید دوره کلیک کنید. سپس مبلغ دوره آموزشی را به صورت انلاین پرداخت نمائید. دوره های آموزشی به صورت آفلاین می باشد و در پروفایل کاربری در قسمت " دوره های آموزشی من" قابل مشاهده و نمایش می باشد
شرکت در آزمون آنلاین دوره های اموزشی منوط به مشاهده کامل دوره آموزشی می باشد. در صفحه یادگیر دوره، بعد از مشاهده همه درس های دوره، گزینه " شرکت در آزمون " فعال می شود که با کلیک بر روی آن به صفحه آزمون انلاین هدایت می شوید و در یک مدت زمان مشخص می توانید به سوالات آزمون پاسخ دهید
بعد از خرید دوره آموزشی تا یک ماه می توانید از طریق اتاق گفتگو در پروفایل کاربری سوالات خود را از مدرس دوره آموزشی بپرسید و مدرس در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ می دهد
خیر، شما وقتی در دوره آموزشی ثبت نام می می کنید، دوره به مدت نامحدود در پروفایل کاربری شما قرار خواهد گرفت و هر ساعت از شبانه روز که فرصت داشته باشید می توانید دوره را مشاهده نمائید
بعد از ثبت نام در دروه آموزشی، در مدت زمان های متغییر کلاس های رفع اشکال با حضور مدرس و هنرآموزان دوره آموزشی برگزار می شود. کلاس رفع اشکال به صورت آنلاین برگزار می شود. هزینه شرکت در کلاس های رفع اشکال برای هنراموزان دوره آموزشی رایگان می باشد
شما می‌توانید از طریق سایت کسبوم در قسمت فروشگاه محصولات ، کالای خود را خرید کنید. زمانی که شما خریدی در فروشگاه کسبوم انجام دهید محصولات وارد سبد خرید شما می‌شود، سپس وارد سبد خرید شوید. تایید سفارش را کلیک کنید و سپس آدرس خود را وارد کنید و بعد از آن نحوه ارسال را مشخص کنید. درنهایت فاکتور به شما نمایش داده می‌شود. اﮔﺮ ﮐﺪ ﺗﺨﻔﯿﻒ دارﯾﺪ ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﯿﺪ ﭘﺲ از وارد ﺷﺪن ﺑﻪ ﺳﺒﺪ ﺧﺮﯾﺪ، در ﻣﺮﺣﻠﻪ آﺧﺮ، ﮐﺪﺗﺎن را وارد ﮐﻨﯿﺪ. و سپس وارد درگاه بانکی شوید و هزینه را پرداخت کنید. شما می‌توانید درصورت شارژ کردن اعتبار خود گزینه استفاده از اعتبار را اعمال کنید.
شما می‌توانید جهت یافتن غرفه یا محصول مورد نظر خود، نام آن را در قسمت جستجو که در بالای صفحه فروشگاه کسبوم قرار دارد تایپ کنید و پس از مشاهده جزئیات محصول، اقدام به خرید و پرداخت آنلاین نمائید آدرس لینک خرید فروشگاه کسبوم: Kasboom.ir/shop
اﮔﺮ ﺑﻪ اﻃﻠﺎﻋﺎت ﺑﯿﺸﺘﺮی درﺑﺎره ﻣﺤﺼﻮل ﻧﯿﺎز دارﯾﺪ، ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺑﺎ ﻏﺮﻓﻪ‌دار «ﮔﻔﺖ‌وﮔﻮ» ﮐﻨﯿﺪ. ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﯿﺪ اﻣﺘﯿﺎز و ﻧﻈﺮ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﺤﺼﻮل را ﺧﺮﯾﺪه‌اﻧﺪ، ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮐﻨﯿﺪ
از طریق علامت نشان در روی محصول بالای صفحه سمت چپ، می‌توانید محصول را به موارد دلخواه‌تان اضافه کنید.
برای ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ رﻧﮓ، ﺳﺎﯾﺰ ﯾﺎ ﻣﻮاردی از اﯾﻦ ﻗﺒﯿﻞ، ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺑﺎ ﻏﺮﻓﻪ‌دار «ﮔﻔﺖ‌وﮔﻮ» ﮐﻨﯿﺪ.
ﻏﺮﻓﻪ‌داران روش ﻫﺎی ارﺳﺎل ﻣﺨﺘﻠﻒ دارند و ﻫﺰﯾﻨﻪ آن را ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ. اکثر غرفه داران از طریق پست اقدام به ارسال می کنند. اما ممکنه از طریق تیپاکس، باربری و … هم ارسال شود اما قبل از آن حتما باید با مشتری هماهنگ شود. پیک: اگر غرفه‌دار همشهری شما باشد، می‌تواند با پیک سفارش شما را ارسال کند؛ پیک موتوری، آژانس، اسنپ، الوپیک یا هر پیک دیگری که معتمد باشد.در این روش امکان مشخص نمودن بازه‌ی ارسال در قسمت گفت‌وگو وجود دارد. پست سفارشی: طبق استاندارد اداره‌ی پست، مرسوله‌های پست سفارشی طی ۵ الی ۶ روز کاری به مقصد تحویل داده می‌شوند. پست پیشتاز: طبق استاندارد اداره‌ی پست، مرسوله‌های پست پیشتاز طی ۲ الی ۳ روز کاری به مقصد تحویل داده می‌شوند.
ممکن است شما چند محصول از چند غرفه خرید کنید. در فاکتور می‌توانید ریز هزینه‌های کالا و هزینه‌های پست را ببینید.اگر از چند غرفه خرید کنید، هر کدام محصول را جداگانه و از شهر خودشان برای شما ارسال می‌کنند. بنابراین هزینه‌ی پستی هر غرفه جداگانه محاسبه می‌شود.صاحبان غرفه‌های کسبوم از شهرهای مختلف کشور هستند و کالایی که از آنها می‌خرید، از همان شهر برای شما ارسال می‌شود.هزینه ی ارسال از هر غرفه(بر حسب مسافت تا مقصد و وزن کالای خریداری شده) با غرفه‌ی دیگر متفاوت است.هزینه‌ ی پست پیشتاز با پست سفارشی نیز متفاوت است.
از طریق قسمت پیگیری سفارش در سایت امکان پذیر است.پس از پایان مهلت آماده‌سازی و ارسال محصول توسط غرفه‌دار، کد رهگیری پستی در سفارش شما ثبت می‌شود.کد رهگیری پستی یک عدد ۲۴ رقمی است که از طریق آن امکان رهگیری مرسولات پستی، ممکن می‌شود.برای رهگیری مرسوله‌ی پستی باید کد رهگیری را در سامانه‌ی رهگیری مرسولات پستی وارد نمایید.
ﺑﻌﻀﯽ از ﻏﺮﻓﻪ‌ﻫﺎ ﺷﺮاﯾﻂ ارﺳﺎل راﯾﮕﺎن دارﻧﺪ. اﮔﺮ ﺑﻪ اﻧﺪازه ﻣﺒﻠﻐﯽ ﮐﻪ ﺧﻮدﺷﺎن مشخص ﮐﺮده‌اﻧﺪ ﺧﺮﯾﺪ ﮐﻨﯿﺪ، ارﺳﺎل ﺳﻔﺎرش ﺷﻤﺎ راﯾﮕﺎن ﻣﯽ ﺷﻮد. همچنین برای دریافت محصول ارسال رایگان بعد از جستجو در قسمت فیلتر گزینه ارسال رایگان را فعال نمایید.
زﻣﺎن درﯾﺎﻓﺖ ﺳﻔﺎرش ﺑﺮاﺑﺮ اﺳﺖ ﺑﺎ زﻣﺎن آﻣﺎده‌ﺳﺎزی ﻣﺤﺼﻮل ﺑﻌﻠﺎوه زﻣﺎن ارﺳﺎل. زﻣﺎن ارﺳﺎل ﭘﺴﺖ ﭘﯿﺸﺘﺎز ﺣﺪاﮐﺜﺮ 3 روز و ﺳﻔﺎرﺷﯽ ﺣﺪاﮐﺜﺮ 5 روز اﺳﺖ. ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﯿﺪ از ﻃﺮﯾﻖ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺑﺎ ﻏﺮﻓﻪ‌دار زﻣﺎن ارﺳﺎل ﺑﺎ ﭘﯿﮏ را ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﮐﻨﯿﺪ.
برای درخواست کنسلی بهتر است طرفین(غرفه دار /مشتری) باهم جهت کنسلی گفتگو کنند. و بعد از اطلاع همدیگر کسی که درخواست کنسلی دارد باید با پشتیانی جهت کنسلی تماس بگیرد. اما اگر غرفه دار پاسخگو نبود و درخواست از سمت مشتری بود در صورتی که غرفه‌دار سفارش را ارسال نکرده باشد، کنسل خواهد شد. بعد از کنسلی سفارش، مبلغ پرداختی به صورت اعتبار به حساب کاربری باسلام شما برمی‌گردد و می‌توانید سفارش جدیدی ثبت کنید. اگر مایل به نقد کردن هستید میتوانید در قسمت اعتبار درخواست نقد کردن را بزنید تا نهایتا 72ساعت کاری بعد مبلغ به حساب شما پایا می‌شود.
بر اﺳﺎس ﻗﺎﻧﻮن ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ، ﺷﻤﺎ ۷ روز ﻓﺮﺻﺖ اﻋﻠﺎم ﻧﺎرﺿﺎﯾﺘﯽ از محصول داشته باشید. اگر مشتری 7 روز پس از دریافت محصول، فراموش کند ثبت رضایت را بزند، این امکان سیستمی می‌تواند این مورد را جبران کرده و مراحل تسویه با غرفه‌دار را هموار کند. در حال حاضر اگر شما درباره یک سفارش ثبت مشکل انجام دهید، ثبت رضایت سیستمی لغو می‌شود و تا زمان رسیدن محصول و اعمال ثبت رضایت از سمت شما، رضایتی درج نخواهد شد.
ﻫﺰﯾﻨﻪ ﭘﺮداﺧﺘﯽ ﺳﻔﺎرش ﺗﺎ زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ اﻋﻠﺎم رﺿﺎﯾﺖ ﻧﮑﺮده‌اﯾﺪ، ﻧﺰد کسبوم اﻣﺎﻧﺖ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﺪ و ﺑﻪ ﻏﺮﻓﻪ‌دار ﭘﺮداﺧﺖ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮد. ﺑﺮ اﺳﺎس ﻗﺎﻧﻮن ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ، ﺷﻤﺎ ۷ روز ﻓﺮﺻﺖ اﻋﻠﺎم ﻧﺎرﺿﺎﯾﺘﯽ و درﺧﻮاﺳﺖ لغو ﺳﻔﺎرش و ﻋﻮدت وﺟﻪ دارﯾﺪ. اگر طی فرایندی، در سیستم ثبت رضایت خودکار ثبت شود، نگران نباشید. در صورتی که هنوز 7روز از دریافت سفارش شما نگذشته است، می‌توانید به پشتیبانی اطلاع داده و ثبت مشکل کنید تا رضایت سیستمی لغو شود. یعنی اگر استثنائا مشکلی پیش آمد ما پیگیری رضایت شما را تضمین می‌کنیم. مثلا: • سفارش شما سالم به دست‌تان نرسید، • چیزی که سفارش داده بودید با چیزی که به دست‌تان رسیده تطابق نداشت، • کیفیت محصول با آنچه در سایت نوشته شده تفاوت داشت، • سفارشتان دیرتر از زمانی که در غرفه نوشته شده بود، به دست‌تان رسید، • یا هر مشکل دیگری که باعث شد از خریدتان رضایت نداشته باشید. اگر ثبت رضایت به اشتباه انجام دادید و از محصول ناراضی هستید 24 ساعت فرصت دارید با همکاران پشتیبانی جهت لغو ثبت رضایت خود اقدام کنید.
وقتی سفارش به دست‌تان رسید اگر از کالا‌ها ناراضی بودید به لینکی که برای‌تان پیامک شده مراجعه کنید، آنجا روی هر کالا می‌تواند «ثبت مشکل» کنید. پشتیبانی کسبوم در کمتر از ۲۴ ساعت با شما تماس خواهد گرفت.
پس از تأیید سفارش از سوی غرفه‌دار و تغییر وضعیت به «در حال آماده‌سازی»، غرفه‌دار باتوجه به موعدی که پیش‌تر برای زمان آماده‌سازی آن محصول تعیین کرده است مهلت دارد تا سفارش را ارسال و کد رهگیری را ثبت نماید. در صورت تأخیر در ارسال و ثبت کد، وضعیت سفارش به زمان ارسال گذشته تغییر می‌یابد. این سفارش‌ها توسط همکاران بررسی می‌شوند که یا کد رهگیری ثبت می‌‌شود یا کنسل می‌شوند.
محصولاتی همچون: ماسک، لوازم آرایشی بهاشتی، لباس زیر و محصولات دیجیتال مرجوعی ندارند. اما تشخیص نهایی مرجوعی توسط کارشناسان ما صوت می‌گیرد.